Un homenatge personal a Loquillo

Permeteu-me sortir una mica de les noves tecnologies i parlar-vos d'aquest personatge tan especial que va significar molt a la meva vida. Penseu que fins i tot, quan estudiava per informàtic (ara fa potser uns 15 o 20 anys ja... com passa el temps!!!), a la classe em deien Loquillo (tots els informàtics, de totes maneres, ens diuen que estem una mica bojos).

En el meu temps, José Mª Sanz, verdader nom de Loquillo, era una de les persones que jo escoltava sempre... de fet, em sembla que va ser el primer disc que vaig comprar, quan arribà el seu èxit Càdillac Solitario.

Aquest xulo de gairebé dos metres (encara és xulo i encara mesura gairebé dos metres), va haver de deixar el món del bàsquet arran d'una lesió, però no ha perdut mai la seva passió per l'esport, ja que en moltes ocasions el veureu als partits que es celebren per tot arreu (com a espectador, clar).

Intentant recopilar informació seva, discs antics etc... vam agafar un dia uns amics de classe i ens vam presentar a Barcelona, al barri del Clot, a passar el dia, i vam anar a cercar el pis on ell viviva abans (concretament el pis que es veu al reportatge del 3cat24.cat). Puc dir que vaig estar en el mateix lloc que ell, ja que vam trobar aquell pis seu... però ell ja no hi vivia... allà hi feia vida ara una altra família, però bé... la nostra feina de detectius ens va portar fins el lloc on ell havia fet vida, i ja era molt.

Avui, perduda la pista dels seus nous treballs, torno a sentir a parlar d'ell i de l'homenatge que li fan després de 30 anys. Em venen els seus records, i frases a les que vaig fer cas com la de 'No te drogues como nosotros, signat, Loquillo y los Trogloditas'.

He estat amb persones importants i famoses, com en Gabino Diego, Cachuli, Isabel Pantoja, Carlos Segarra de los Rebeldes, presidents de la Generalitat, polítics, (inclús amb Sa Majestat el Rei Joan Carles I, però no em van deixar fer fotos)... però en aquesta vida, a part dels reptes de futur personals i professionals, sempre m'hagués agradat fer dues coses (i, curiosament, no estan gens relacionades amb les noves tecnologies). Un secret que us revelo aquí:
1- Conèixer personalment a José Mª Sanz (Loquillo)
2- Anar-me de juerga una nit sencera amb en Joaquín Sabina (que per mi és un gran poeta de carrer, i que ja m'han confirmat grups que han tocat amb ell que és tan poca-solta com canta en les seves lletres. Potser això el fa ser aquesta persona tan especial i entranyable a la vegada)... Això de sortir de festa amb ell ja deu ser l'hòstia.... el dia que es compleixi, ja us ho faré saber.

Llegia feia uns dies el Bloc de'n Didac Lee, que ara està a Silicon Valley, en unes xerrades dirigides a emprenedors, venturecapitals, universitats, incubadores, … comentava que per allà podies trobar-te de cara a cara amb el fundador de MySQL, al venture capital que va invertir en Yahoo o a directius de Google, per exemple, doncs bé, els que em conegueu, ja sabreu que m'agrada la fotografia. Us deixo amb un recull de les fotografies que he pogut fer jo, personalment, a tota aquesta colla de famosos que veureu a continuació (i d'altres que no tinc temps de cercar,... ho sento). La major part d'elles estan fetes a Torroella de Montgrí - l'Estartit. Ahhh i entre elles hi ha una que va quedar finalista als Premis Blocs Catalunya (i no sóc jo).

PD: Loquillo i Joaquín Sabina no hi són en aquest recull fotogràfic :-( (Encara... :-D )

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet