Últims dies del primer curs de Linux

Aquests dies estic fent un curs de Linux a Girona. És el primer curs que començo a fer i, la veritat, és que la gent ha respós molt bé. Penseu que el curs era per a persones iniciades en la informàtica i hem tingut gent amb pocs o nuls coneixements, però han seguit el curs a la perfecció.

Quines eren les preguntes o comentaris més freqüents dels alumnes?

1) Com és que ningú el coneix?
2) Si és tan bo, per què no el té tothom?
3) És més difícil però més fàcil a la vegada que el Windows
4) Jo m'aclaro més amb el Linux que amb el Windows
5) Tinc problemes amb el meu fill per què em deixi l'ordinador ara que en sé
6) El meu fill m'ha preguntat com he aconseguit instla.lar el Linux al seu ordinador (ell no va poder).

Ja veieu. El curs va començar molt fort i la gent es va espantar, però després van saber apreciar tot el potencial del Linux i han aguantat molt bé fins al final.


A la foto veieu a en David Ortiz (que va explicar l'openoffice.org a la jornada de programari lliure celebrada a Torroella de Montgrí al 2005), juntament a alguns alumnes del curs.

Hem fet molts de temes:
- ssh
- samba
- apache
- ftp
- rsync
- carpetes, fitxers
- actualitzacions
- tallafoc
- xarxes
- Web, Correu, ....

Estem al final de curs i tothom a respòs molt bé. Ara saben que tenir un Linux és com la comparació que sempre faig jo:

Tenir un Linux és com anar al treball amb un tanc. Si has d'anar a una guerra, no cal canviar de vehicle, et serveix el mateix i ja estaràs blindat.

La meva més sincera enhorabona a tots els alumnes i que sapigueu que a Girona ja tenim un grup nou de persones Linuxeres i que sabem que apostaran pel Linux per les moltes raons que ja coneixeu.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
Molt interessant :) Sembla que anem avançant cap a la normalització

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Imprimir etiquetas APLI en PDF desde PHP