Coneixeu la Llei de Murphy? per que jo si que la conec

La Llei de Murphy és molt coneguda, i avui l'he viscut al 99,9%.

Una de les seves lleis, diu algo així: "Si alguna cosa pot sortir malament, sortirà malament", i és veritat.

Si heu escoltat el programa de ràdio de la Cadena Ser, en l'entrevista que m'han fet, haureu 'vist' que la meva entrada al programa ha estat una mica endarrerida, com accidentada, i ha estat degut a la Llei de Murphy. Hi ha coses que no es veuen, però que passen a darrera de les càmeres de tv i de les ràdios.

Després del curs de Linux a Girona, m'he quedat algunes alumnes per què facin les pràctiques a la meva empresa. Estaven encantades de poder ser físicament al despatx en el moment en que la Cadena Ser de Girona em fes l'entrevista per telèfon, i volia aprofitar l'esdeveniment per ensenyar-lis, com no, programari lliure. Volia aprofitar per enregistrar l'entrevista i penjar-la al bloc. Per fer-ho he seguit unes senzilles passes:

1) He cercat a la web de la Cadena Ser, els podcast per veure quins fitxers tenien, però només enregistren en format digital els programes globals, i no els de les ràdios locals, per tant, no disposava d'una entrada via internet per enregistrar l'àudio, però cap problema.
2) He agafat una ràdio normal i corrent, a la sortida d'auriculars, li he connectat un jack que anava a parar directament a l'entrada auxiliar de la tarja de só. He engegat la ràdio, els altaveus del PC, he pujat el volum de l'auxiliar i voilà!!! ràdio funcionant dintre del PC
3) Després de fer vàries proves amb el software VLC, he preferit utilitzar un altre. He descarregat un software lliure i en català que es diu Audacity i l'he instal.lat al PC. He preparat el pc per enregistrar directament des de l'entrada auxiliar de la tarja de so i ja està... ja tenia el meu pc preparat per enregistrar el programa i passar-ho a arxiu digital .ogg.
4) He rebut la trucada i he esperat uns minuts per entrar en antena. En això, que el locutor comença a parlar del meu bloc per donar-me l'entrada i marxa la corrent vàries vegades, fins que en una de les vegades no ha tornat. La ràdio parada, el SAI del server pitant, el SAI del pc de treball pitant, les impressores engegant-se i parant, el carrregador de cd's de la ràdio engegant-se i parant també, les noies de pràctiques esverades... i em donen entrada al programa... quin moment més crític i caòtic, no? doncs bé... menys mal que no tenia el telèfon inalàmbric, si no s'hagués tallat just en el moment precís, per això deia que s'ha complert la llei de Murphy al 99,9%... aquest 0,1% ha estat el que m'ha salvat de fer l'entrevista.
5) just acabar l'entrevista, torna la corrent i tot torna a funcionar... Casualitat o misteri (o també conspiració)?

Bé... doncs no sé si algú de l'emissora ha enregistrat el programa o no... l'he demanat per poder-ho publicar i si no, doncs mala sort. Si algú de vosaltres l'ha enregistrat, estaria bé que me'l poguéssiu fer arribar, i si no, doncs igual d'agraït.

Quina casualitat... feia uns dies, parlava de com crear un servidor per enregistrar els programes de ràdio i quan em toca utilitzar-lo, em passa el pitjor de tot (de fet, no faig mai això d'enregistrar els programes de ràdio i a més, la meva intenció no era crear tot un servidor per guardar només aquest programa, però no deixa de ser una casualitat). Ja veieu... les noves tecnologies no sempre et fan sempre la vida més fàcil, però si, en ocasions, més estressada. i recordeu... si algo pot sortir malament.... sortirà malament!!!

PD: I parlant de misteris, el que si que tenen els de la cadena ser és el podcast d'Íker Jiménez. Tot i ser temes 'estranys', és una de les persones que millor saben portar aquests temes dintre de les comunicacions... Totalment recomanable. Qui sap... potser la meva història apareixerà algun dia en algun dels seus capítols.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet