Després de la ressaca dels Premis Blocs Catalunya

Després de la ressaca dels Premis Blocs Catalunya, la finalització del curs de Linux a Girona i vàries coses més, em veig amb cor de tornar a escriure tranquil.lament.

Tinc un munt de coses que explicar-vos... anirem per parts:

- PREMIS BLOCS CATALUNYA

La meva més sincera enhorabona als organitzadors.

Vaig tenir el plaer de conèixer a l'Eduard Batlle, que formava part de l'organització i també conec a en Miquel Sarrabassa, i també sé per alguna opinió que ha donat en aquest mateix blog, la gran quantitat de feina que es fa a darrera desinteressadament i que no es veu... realment, aquestes jornades han estat un gran sacrifici per a tots ells i s'ho mereixen... us envio un gran aplaudiment virtual per a tots.

Sempre trobes gent agradable que a vegades perds de vista i en ocasions com aquesta coincideixes amb ells... el del meu costat és en Guillem Alsina, fundador d'imatica.org. Si voleu saber d'on va sortir el nom de la meva empresa, inatica.com, teniu una entrada on trobareu tota la informació... sempre haig d'explicar-ho cada vegada, però no deixa de ser una situació curiosa. Sempre que ens trobem, acabem junts, i això és molt bona senyal. El conec de fa molt i molt de temps, i us haig de dir que és una persona magnífica.

Just a darrera meu tenia a Jordi Catà, fundador de l'empresa D-Unlock. Sempre ens trobem amb esdeveniments, sobre tot relacionats amb programari lliure, i, com casualitats de la vida, moltes vegades acabem també junts, com aquest dia, un en una fila i l'altre al mateix lloc,però de la fila següent. Sobre en Jordi us haig de confessar una cosa... poques vegades porto targes de visita d'altre gent, però la d'en Jordi és una de les poques excepcions, i sempre que el veig, li ho demostro. Ara l'haig de canviar, per què em va donar la nova tarja que toca passejar-la amb mi sempre, i si em trobeu algun dia i voleu veure que realment sempre la porto a sobre, només me l'heu de demanar i ho veureu.

Què més.... Després de l'emocionant entrega de premis, us haig de comunicar que em vaig quedar amb un peu a dintre i l'altre fora... no he rebut finalment aquest premi, però ja és molt haver arribat a a la final, i és tot un reconeixement. Ara faré una mica de discurs com si m'hagués tocat, la veritat és que ho haig de fer, ja que una part si que m'ha tocat. Representar el 20% dels blocs TIC de Catalunya no és poca cosa.

Us haig de donar les gràcies a tots els que confieu amb mi i amb el meu bloc. Sempre intento trobar les notícies més úniques, especials i tecnològiques, sobre tot, relacionades amb el programari lliure i explicades d'una manera que tothom les pugui entendre. Tot i així, algú ha de pagar aquestes hores que dedico a escriure aquestes línies, i ho paga la família. Temps que podria dedicar a la meva dona i filles, les dedico en tots vosaltres, i des d'aquí vull agrair el seu recolzament.

En Roger de Gràcia, quan va presentar el bloc guanyador de la categoria TIC, va fer algunes explicacions sobre el símbol @. Jo us haig d'explicar algo també... al principi, volia enregistrar un domini especial, però finalment no ho vaig fer. M'agradaria tenir alguna adreça de correu original, i aquesta adreça que em referia era aquesta (llegiu l'adreça completa, curiosa, no? però poc seria també): vaig@elquepugi.cat.

Després de l'entrega de premis, vam fer un 'pica pica' a fóra, i vaig saludar a un parell de guanyadors. Un és el l'Albert Medrán, ja que em van enviar records per a ell algú de l'emissora FLAIX FM. Per cert, si podeu, demà al matí escolteu-la (us recomano tot el dia, però si no pot ser, al menys al matí, i per perfilar més, entre les 8:15 i les 8:45... feu un esforç :D ). Segurament tindreu una sorpresa tecnològica i divertida.

Una altra persona que vaig voler saludar va ser a Núria Masdéu, guanyadora de la categoria TIC on jo participava, i en aquestes que vaig trobar a una persona amb la que jo havia treballat feia molts anys, i estava per allà. Aquesta persona treballa a la Fundació Plataforma Educativa, que es dediquen a donar suport a tots aquells infants que tenen problemes dintre la nostra societat. Aquesta plataforma va rebre l'ajuda d'infoself d'una 20a. d'ordinadors. Parlant amb ell, li vaig comentar si coneixien el Linux, i em va mirar d'una manera com dient... Clar que si!!!! Fantàstic... em sembla que poca gent ja no el coneix i s'està acabant la nostra missió 'd'evangelitzar' als windowseros ( o al menys que coneguin que hi ha alternatives... jo sempre ho dic. Tothom és lliure de fer el que vulgui, i si es volen quedar amb el Windows, cap problema. Ells mateixos).

Parlant amb molta gent que sols parlar molt de tant en tant, em confirmaven que m'havien votat a mi, i això t'omple d'orgull, per què veus que hi ha molta gent que et segueix, que confien amb les noticies que disposen en el meu bloc i que en parlaran bé. Amb això tens moltes coses guanyades.

Dono les gràcies a l'organització de Premis Blocs Catalunya per facilitar-me algunes imatges per poder-les publicar al blog (veureu moltes fetes des del meu mòbil, però la qualitat deixa molt que desitjar... quan estava a punt d'anar a buscar la càmera, pels altaveus ens informen que no ens aixequéssim de la nostra butaca, ja que començarien l'entrega dels premis, i això va fer que no pogués accedir a la càmara, però bé... gràcies a la col.laboració de tothom, tot és possible. Us enllaço a les fotografies (les d'alta qualitat són de l'organització i les de baixa qualitat les meves).

Per finalitzar la part extensa d'aquest post dedicada als Premis Blocs Catalunya, trobareu més informació a moltes webs, com les dels guanyadors, nacidigital.cat, o a la pròpia plana dels premis.

- GOOGLE
Unes quantes de notícies sobre Google:

- Proposen que Google no llegeixi els nostre mails.
Què vol dir això? que hi ha un senyor que llegeix els nostres mails? No. Això vol dir que google, abans d'ensenyar-nos el mail, passa per un 'robot' que intenta saber de què va, simplement per recollir anuncis publicitaris que s'adaptin al cos del mail i ensenyar-nos publicitat. Simplement això. És tan greu? Viola la nostra intimitat? Jo crec que com que no hi ha cap manipulació del contingut, ni és revelat ni res per l'estil, ja que Google ens ofereix tants de serveis Pionners i a sobre gratuïts, no està de més que analitzi (no que llegeixi) el nostre mail i ens informi sobre publicitat que podria ser del nostre interès... en cap cas ens obliga tampoc a comprar absolutament res. Jo aposto a que google accedixi als continguts dels mails... sempre hi ha opinions diferents, però una cosa que jo sempre dic... feu el que us digui google i anireu bé.

- Publiquen les primeres fotografies del satèl.lit de Google
Google va llançar a l'espai un satèl·lit per a ell solet, i poder fotografiar la terra amb una resol.lució mai vista fins ara. Tota aquesta tecnologia serà per a tots nosaltres... ja veieu. Google ho fa tot per a nosaltres. Sempre pot haver-hi aquell que diu que ens està espiant, però, tractant-se de google, a mi no m'importa.

- Entrevista a un administrador de sistemes de Google. JORDAN SISSEL
En un blog, han publicat una entrevista que van fer a un ex-administrador de sistemes de Google (JORDAN SISSEL). Us enllaço directament a l'entrevista per què la pugueu llegir amb tota tranquil·litat (amb anglès), però potser, la millor pregunta que he llegit ha estat aquesta:

Pregunta- Amb quins sistemes operatius has treballat?
Resposta - Per a ús personal, Linux, Windows, i FreeBSD. Al treball (A google), gairebé sempre és el millor per al que fem - Sovint és Linux.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
Un plaer saludar-te i que m'enviessis records!

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet