Pensant en el programari lliure. El client exemplar i el professor decebut

Avui, després de rebre una trucada d'un client i pensant en les paraules que els últims dies he rebut de diferents persones, he cregut oportú crear aquesta entrada en el meu bloc.

Tinc un client, el Pitch & Putt de Gualta, que m'anima a nombrar-los com a exemple del programari lliure, i és així. Realment s'han oblidat del MS Office, Internet Explorer, etc... Només queda propietari el sistema de comptabilitat, TPV'S (que d'aixó ja en parlarem en un futur no molt llunyà), i el Windows, però per la resta, servidor GNU/Linux, Openoffice, thunderbird, i moltes aplicacions de codi lliure que utilitzen internament.

El software lliure ha triomfat amb aquest client (O potser aquest client ha triomfat gràcies al programari lliure), però analitzem el sector globalment.

Conec al professor d'informàtica d'un Institut que està indignat amb la decisió que ha pres l'institut en comprar ordinadors amb Windows i MS Office. Em dia... L'únic que he aconseguit és que alguns ordinadors poguessin anar amb Openoffice.org, però de Linux RES, i això que amb LINKAT anem de conya ara. He recuperat uns ordinador que donaven ja per perduts i, gràcies al meu esforç i al programari lliure, tornen a funcionar tan ràpids com els actuals... però al final, em sembla més aviat que és una guerra personal més que una guerra global (aquestes paraules em van impactar, i de veritat, a vegades et canses de tant lluitar).

I, per finalitzar el relat, avui em truca un bon client amb el que tinc molta confiança, emprenyat amb la companyia que li subministra els ordinadors (sempre m'elogiava aquesta companyia d'ordinadors que venen per Internet), dient que aquesta vegada no l'han atès bé, i que s'ha quedat sense un MS Office 2007 en el PC que va comprar, sense doble tarja gràfica, etc.... Jo li he posat d'exemple el Pitch & Putt, que internament sempre utilitzen Openoffice, i li he comentat, que si utilitzessin sempre openoffice internament, no tindria cap problema, això si.... un ordinador al menys amb MS Office per possibles temes d'incompatibilitat amb fitxers que rebessin de fora, però només un i per utilitzar-lo en casos extrems... la resta sempre amb openoffice i no tindrien problemes de llicències, idiomes, etc... Al final m'ha donat la raó, però no he volgut insistir.... al igual que deia el professor de l'Institut... em sembla més aviat que és una guerra personal més que una guerra global.

La conclusió és que, facin el que creguin convenient, que treguin les seves conclusions després de veure els fets i que llavors actuïn... Qui ha tastat el programari lliure ja sap quin camí ha de continuar... el que no.... en dubtarà igualment i decidirà el que decideixi, i s'ha de respectar sempre la decisió final del client. Pel client, sempre serà la millor sol.lució que ha decidit.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet