La seguretat i estabilitat del Linux resposta pel propi client que preguntava.

L'altre nit, estava disfrutant d'un sopar amb uns clients. Es tracta d'un client que té vàries oficines i estàva jo amb tots els treballadors de les diferents oficines parlant. A la sobretaula, no sé si és pel meu tipus de feina o què, normalment surt el tema d'informàtica.

Vam estar parlant del Windows Vista que havia desinstal.lat (a petició del client) del seu portàtil per instal.lar el Windows XP, i també va sortir el tema del Linux. Aquests clients tenen un Linux instal.lat per mi, que els hi fa de servidor d'arxius i de còpies de seguretat de la seva xarxa d'ordinadors Windows. Aquí tothom va prestar atenció, per què és quan vam tenir una conversa ràpida, senzilla i entenedora.

Un alt càrrec de les oficines em va preguntar que si era cert això que diuen de que el Linux és tant segur i estable. Vam tenir més o menys aquesta conversa:

JO - Vosaltres teniu alguns servidors Windows a la vostra oficina (referint-me a les treballadores de l'oficina principal). Els heu de reiniciar de tant en tant per què han deixat de funcionar, oi?

CLIENT - Si (amb cara de dir... això és normal, no?).

JO - Quantes vegades heu reiniciat el servidor d'arxius i còpies de seguretat, Linux, que us vaig instal.lar (referint-me a una oficina secundària)?.

CLIENT - Cap

JO - I quant fa que està instal.lat?

CLIENT - Gairebé un any

JO - Us ha donat algun problema?

CLIENT - No.

JO - Potser alguna incompatibilitat entre els ordinadors windows amb aquest Linux?

CLIENT - No, cap. No hem notat res de res.

JO - El hardware de l'ordinador en el que vam instal.lar el Linux (per cert, vam instal.lar l'última versió del mercat) era un ordinador nou i amb grans característiques tècniques?

CLIENT - No, si és antic. El vam aprofitar per què ens ho vas dir. Nosaltres pensàvem que l'havíem de llençar per què ja no serviria per a res, i ja veus, torna a tenir vida aquell ordinador. L'únic que vam fer va ser comprar-li un altre disc dur per fer les còpies de seguretat.

JO - Amb quin idioma està instal.lat el Sistema Operatiu?

CLIENT - En Català.

JO - Quant us vaig cobrar pel Sistema Operatiu?

CLIENT - 0€... Res.

JO - Doncs em penso que amb totes aquestes respostes vosaltres mateixos us acabeu de respondre a la vostra pròpia pregunta.

Aquí van callar tots i llavors va ser quan el cap individual de cada comensal de la taula va començar a pensar sobre el tema.

Un altre client, ahir, em va trucar dient-me que el servidor no funcionava. Jo pensava que era el servidor Linux que els hi vaig instal.lar, però després li vaig dir... pots expressar-te millor amb això de que no funciona? I em va dir... no podem llegir el correu, referint-se al servidor d'Internet. Ja m'estranyava a mi que hagués deixat de funcionar aquell servidor que els hi vaig muntar. El Linux funciona, i si en la informàtica una cosa funciona, és això el que necessita qualsevol empresa, i ara us diré la meva frase associada al Linux:

SI LA MEVA MARE UTILITZA TANT EL WINDOWS CON EL LINUX PER IGUAL, NO DEU SER TAN DIFÍCIL COM DIUEN, NO?

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Imprimir etiquetas APLI en PDF desde PHP