Cap de setmana tranquil amb l'Isidoro i la Rosa.

Aquest cap de setmana, plujós, vaig tenir la visita a casa de l'Isidoro i la Rosa.

Isidoro és un company d'una antiga colla (quan dic antiga estic parlant de fa uns 20 anys com a mínim), d'un barri de Salt on jo vivia abans. Som molt amics amb en Toni, que feia uns dies també va venir a casa.

El conec de fa molt de temps, i aquest cap de setmana van venir a casa a dinar. Li vaig enviar per mail (el primer mail que ha rebut a la seva vida era aquest. Fa cosa d'un mes que han comprat ordinador i han contractat també Internet, el que fa que sigui tot un novato amb el tema, però amb ganes d'aprendre), amb un enllaç a un plànol de situació amb el google maps. D'aquesta manera no es podien perdre.

Després de la pluja de la tarda, vam mirar la web smc.gencat.net per veure el radar meteorològic i assegurar-nos que ja no venia més pluja, i vam anar a fer un cafè a una granja-cafè de Torroella. Allà vam estar parlant del Linux, ja que li havia regalat uns cd's amb aquest sistema operatiu (podeu veure la distribució Ubuntu a sobre de la taula), i li va interessar molt el tema. Ens comentava que el seu ordinador venia instal.lat el nou Windows Vista, i que no estava gens content, que se li penjava, l'havia de reiniciar i feia 'coses rares'. Altre gent li havia dit que per què no es posa el Windows XP (i acaba de començar amb la informàtica... li queda un llarg camí per entendre tot aquest món). Jo ja li vaig comentar que és millor, actualment, el Windows Xp. Més estable, amb més drivers, més lleuger, amb menys necessitats de recursos, ... i que ja n'havia desinstal.lat algun Vista per instal.lar algún XP.

Una de les coses que em va dir, era que havia comprat un SAI (sistema d'alimentació ininterrompuda, una bateria per quan marxa la corrent, disposar d'uns minuts més per poder apagar correctament l'ordinador) pel seu ordinador, i molta gent li deia que per què ho havia fet, que no era necessari. Jo el vaig felicitar. Un SAI és com antivirus... sense ell, hi ha perill de pèrdua de tot el contingut de l'ordinador.

Així vaig passar el diumenge, amb bona companyia, un dinar amb amics i la familia, i un bon cafè a la tarda, juntament amb la passejada pel poble. Benvinguts doncs a les noves tecnologies, Isidoro i Rosa.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet