La por a Internet. Aquest ull que tot ho veu.

Aquest cap de setmana, mirant la televisió a altes hores de la matinada (normalment és a aquesta hora quan fan els programes bons i no em refereixo als canals X), estaven fent a TV2 el programa Documentos TV, i parlaven de Google, Yahoo!, etc.. Vaig trobar que era un gran documental, la veritat, i amb raó la gent té por a Internet. Us explicaré un cas que em vaig trobar la setmana passada.

L'altre dia, em van trucar. Mentre parlava amb la persona de l'altre fil del telèfon, cercava a Google el número que m'havia sortit a la pantalla del meu aparell telefònic. Vaig trobar l'empresa que m'estava trucant i en un moment ja sabia tot sobre l'empresa mitjançant la seva plana web, inclús el càrrec de la persona que m'estava trucant. Google guarda moltes més dades nostres de les que ens pensem i les posa a l'abast de tothom. Això fa que tingui coses positives i també negatives, però, de la manera que 'pensa' Google, crec que l'eina ens és de molta ajuda i crec que cal córrer aquests riscos.


En una segona part del mateix documental, explicaven el tema de Yahoo! a la Xina (si mal no recordo), on havien accedit a facilitar les dades de gent que utilitzava el seu servei a canvi de poder oferir ells el seu servei de cercador al país. La censura xinesa afecta les noves tecnologies enormement. Hi ha planes com la de Google que no apareix, i només ensenyen els resultats dels cercadors que al govern l'interessa, per tant, allà no serveix de res les noves tecnologies en aquest àmbit.

La gent que va en contra d'això, és perseguida, i han de callar per no acabar a la presó.

Internet ens transforma, però.... a millor o pitjor? Decidiu vosaltres mateixos.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet