L'aigua i les noves tecnologies

Fa un parell de dies em vaig trobar una fuita d'aigua a casa. Sembla ser que la reparació portarà una mica de tela i encara estic esperant al pèrit.

La fuita no es detectava, ja que al costat de casa hi ha un bassal enorme que s'omple quan plou, i amb les últimes pluges, arriba gairebé fins al cantó de casa. La fuita era externa, i com que tot estava humit, no s'apreciava molt bé, fins que no s'ha eixugat el voltant i es veia que una part de l'aigua de la bassa provenia de dintre de casa.

He calculat l'aigua que s'ha perdut. 270m3. Una passada. Gairebé 10 vegades el que consumeixo durant un mes... i en temps de sequera, que és una altra cosa que em fa mal, perdre aquest bé tan escàs... llençar-lo... així per les bones, i a sobre, l'has de pagar.

Vaig tenir un pensament, el mateix que em va dir la meva dona quan en vam parlar més tard. Per què no existeix algo que ens avisi?

1) No es desaprofitaria aigua i en tindríem més per tots.
2) No t'arribaria una factura enorme
3) No crec que costi tant.

Les noves tecnologies poden ajudar... un petit sensor adjunt al comptador, que calculés el continu de consum i que, en un moment donat d'excés de consum en poc temps, podria fer saltar una alarma acústica a l'interior de l'edifici, que poguessis parar, però al menys estaries avisat de que estàs consumint més aigua del compte.

Què passa? que potser és car i és millor construir un edifici de dimensions enorme i de disseny especial a Barcelona per lluir en comptes de reinvertir a la xarxa en temes com podria ser aquest?

Em sap greu que s'hagi perdut aquesta gran quantitat d'aigua, així per les bones, sabent que si es prenguessin mesures, algú altre en podria gaudir, per què jo la pagaré i ningú la gaudirà (bé si... les granotes que viuen a la bassa), i també em sap greu que, amb una petita inversió que ens la passarien per banc quan compréssim el comptador, n'hi hauria prou per evitar aquests desastres.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet