Si et caduca el hosting, pots perdre tota la teva web si no reps un mail

Això és el que s'ha trobat un client (que ara és realment client i feia uns dies no).

Resulta que havíem parlat de portar jo el seu domini i hosting feia unes setmanes, i al final vam acordar fer-ho més endavant... potser l'any vinent.

Fa un parell de dies, em truquen dient que el seu proveïdor de hosting (gran companyia espanyola. No direm noms), no li havia renovat el hosting i li han eliminat tot el contingut (fitxers i bases de dades).

El meu client assegura que no va rebre avís de renovació (va rebre el de domini i el va renovar, però l'avís de caducitat de hosting no), i l'empresa de hosting assegura haver-ho enviat.

El resultat és que el meu client s'ha quedat sense web, i com que utilitzava un sistema com el mambo / Joomla, els continguts estaven a la base de dades, total, que ha perdut tota la seva web (carcassa i contingut).

Recordo que l'únic hosting que vaig donar de baixa a un client, el vaig fer per impagament, però, abans de tallar-li, em vaig assegurar de totes maneres que estava avisat (correus electrònics, trucades, fax, etc...), i en veure que realment no el volia, llavors el vaig tallar, però això de tallar-lo per les bones abans d'assegurar-te que realment no el volen renovar....

Ara tinc jo el hosting d'aquest client. I jo em pregunto... Tan costa canviar el sistema que utilitza aquesta 'gran companyia'? No és més fàcil enviar un mail preguntant al client que si no es respon el contrari, el hosting es renovarà? d'aquesta manera el client segur que no perd el hosting, i si no rep el correu, tampoc passa res... ja es trobarà amb la factura de renovació i després ja es podria discutir el tema. Tan difícil és fer les coses bé, pensant en els teus clients i no en la teva butxaca?

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet