Didac Lee. Un exemple a seguir

Us explicaré la història de com vaig conèixer a en Didac Lee i el contacte que tenim encara.

Cap a l'any 96 em vaig associar amb un noi que tenia una botiga d'ordinadors a Cassà de la Selva. El meu soci va ser qui me'l va presentar, ja que oferíem a través de la botiga els seus primers productes que eren les primeres connexions d'internet que es feien a Girona (encara recordo el soroll i la lentitud d'aquells mòdems), i els correus electrònics. La seva empresa estava preparada per assumir-ho.

Vaig tenir el plaer de compartir amb ell un stand a la Fira de Girona aquell mateix any, presentant el món d'internet a Girona. Recordo que va ser un èxit. Tothom volia saber què era això d'internet, navegar, fer xat,....

Quan el veus, la primera sorpresa és la seva cara (fill d'immigrants d'origen xinés), i la segona quan el sents parlar en català perfecte (és Empordanès) de tota la vida. Primerament no saps com reaccionar (les dues sorpreses et resulten contradictòries a causa de que la gent que coneixes de la seva rassa, no parlen d'aquesta manera tan perfecte el català), però després d'una estona, et sents molt a gust parlant amb ell. Ja no prestes atenció a la seva faceta.

Ha plogut molt des d'aquells dies, i li vaig perdre la pista quan vaig deixar la botiga de Cassà.

Cap a l'any 2004, que va ser quan vaig començar un altre cop amb l'idea de tornar a ser empresari i portar la meva pròpia empresa (aquesta vegada en solitari... un altre dia us explicaré els reptes d'intentar ser empresari dintre de les noves tecnologies). Tornava a tenir contacte amb persones i empreses que ja coneixia, però el temps havia passat des del '95. Aquí vaig tornar a contactar amb els serveis de la primera empresa d'en Didac, Intercom Girona.

Quan vaig agafar el projecte de mantenir la informació de la plana de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí - l'Estartit, vaig visitar les noves instal.lacions d'Intercom, per assessorar-me sobre l'eina d'administració que aquesta empresa havia creat anys enrera per l'Ajuntament. En Didac em va parlar dels seus nous productes i empreses adquirides (spamina, atraczion, Respaldum, ...). Vaig sentir una enveja sana d'ell... quins èxits tan importants que havia aconseguit durant aquest temps que jo havia estat absent el món empresarial. La veritat és que sempre ha tingut un bon equip al seu voltant i ha vist realitzades les metes que s'ha proposat. El que ha aconseguit s'ho ha ben guanyat, per què la veritat és que és un lluitador incansable. Respecte al seu equip us haig de dir que també he compartit bons moments. Inclús he coincidit a la tornada de Madrid en tren pel SIMO d'aquest any, amb en Jordi Camps, membre de l'equip d'Intercom Girona (també molt bona persona). No vam parar de parlar durant bona part del trajecte sobre en Didac i els seus productes, Intercom Girona, Inatica.com... m'ho vaig passar molt bé... gairebé ens donen les 3 de la matinada parlant, i haguéssim continuat, però el trajecte era llarg i calia descansar.

Realment, en Didac, s'ha convertit en un exemple d'emprenedor a seguir a nivell de tota Catalunya (i ara també a l'estranger), aconseguint premis molt importants. He tingut el plaer de compartir l'entrega alguns d'aquests premis, com en el marc de l'e-tech 2006, però veient els que últimament s'està emportant, em queda molt de tros per atrapar-lo (creieume.... MOLT I MOLT DE TROS).

atraczion, és un producte important que jo ja coneixia feia potser uns 8 anys, i és bo. spamina també és un producte fantàstic (sóc distribuïdor oficial d'spamina, si no crec en un producte, no el vull pels meus clients, no us haig de dir res més), i Respaldum és un producte que encara no he tocat personalment, però en vistes a la resta de productes, segur que també és impressionant (m'hi haig de posar un dia d'aquests... però de moment ho deixo en segon pla tinc nous reptes al cap ara mateix).

I com és la personalitat d'en Didac? Doncs no us ho podeu imaginar. És molt bona persona, oberta, senzilla, divertida, atabalada (això si... sempre diem per anar a fer un cafè i mai podem... el temps... el nostre pitjor enemic). Us sorprendríeu parlant amb ell, per què és PERSONA, no crec que trobi cap qualificatiu millor... simplement és persona... el que tots hauríem de ser. Potser aquí descobrim algo del seu secret... no ser un cap de vendes, ni comercial agressiu, ni coses d'aquest estil... en Didac m'ha demostrat que sent persona pots arribar molt lluny. La sort és que jo he seguit aquest mateix camí de ser persona i de moment em va molt bé. Si a la gent li expliques les coses com son i no vas amb intenció de vendre-lis qualsevol producte, t'ho agraeixen. És la meva ideologia, donar sempre el millor servei per al client, no el servei que m'agradaria vendre.

Actualment i degut a la feina, gairebé només tenim contacte per mail, però això no vol dir que no ens hàgim deixat de parlar... al contrari... les noves tecnologies obren altres formes de comunicació, adequades a la feina que fem, i en el meu cas, el meu mitjà de comunicació preferit, és l'e-mail. Fa que no hagis d'estar contínuament pendent de la comunicació, deixant-la per al moment que et vagi bé... al vespre, després de sopar, a la tarda, mentre fas un cafè en un bar.... pots mirar el correu quan vols... això si que és llibertat.

Si voleu visitar el seu weblog, el podreu descobrir aquí: http://www.didaclee.cat

He volgut crear aquesta entrada al meu blog parlant d'ell, per què és una persona dintre del marc de les noves tecnologies que cal descobrir (i em moria de ganes de fer-ho). Segur que em deixo coses, però les podreu descobrir vosaltres mateixos al seu blog... veureu el tipus de persona que és. Us acabo de descobrir una de les millors persones que he conegut dintre del món de les noves tecnologies, i he tingut el plaer de viure moments de la meva vida al seu costat. Això omple l'ànima i t'ajuda a lluitar i mirar cap endavant, seguint les passes d'un bon professor.

La foto és en Didac al costat del Príncep: IntercomGi premiado como empresa TIC catalana 2006

Comentarios

Laura ha dicho que…
Jo penso el mateix d'ell. Portem uns 10 anys en contacte, primer per BBS i després per MSN (vaig adquirir internet a IntercomGi fa uns anyets, i em va fer de "profe" online)... i ens hem vist en persona un parell de cops!

Això si, abans de canviar de feina, vaig anar a dinar amb ell per consultar-li...

l'experiència que porta acumulada s'ho val.. i és una gran persona.

Una salutació Rafael
Dolors ha dicho que…
Corroboro la opinió de la Laura i d’en Rafa sobre en Di 
Jo també el conec de fa uns deu anys , no per qüestions professionals , sinó con a una usuària particular d’ Internet que va començar a conèixer tot el mundillo de la xarxa a través de el que llavors era Intercom Girona, al pis del carrer Eiximenis i dels nois que treballaven ( i vivien!) allà. Molt dies en Dídac em convidava a sopar amb ells o a veure el Barça a can LLoret  . M’ ho passava molt divertit amb ells , tenien una particular manera de barrejar la seriositat de la feina amb un bon i divertit ambient de treball. Es notava que darrera de tot allò hi havia algú molt llest que portaria molt lluny tota aquella historia.
A Dídac en particular li vaig perdre la pista fa uns anys , però m’ he alegrat de haver-la recuperat fa uns mesos i de comprovar que continua essent un tio tan proper, senzill i modest con abans. On serà d’aquí a deu anys?!
No em posaré en temes informàtics , que no és el meu món , però jo pronostico que abans de deu anys serà directiu del Barça ¡

Salutacions Rafa!! Igual vaig coincidir amb tu en algun sopar d’ Intercom .. ostres.. fa massa temps i no ho recordo..
Rafael Martín ha dicho que…
Hola Dol.

Doncs no crec que hàgim coincidit en cap sopar d'aquests, doncs, encara que sembli mentida... no he sopat (encara) mai amb en Didac... Segur que m'he perdut moltes anècdotes (i em sap greu), però vaja... en aquell temps el que ens unia era el tracte empresarial (i divertit), però no vam coincidir en cap sopar d'Intercom.

Qui sap... poder encara podem coincidir algun dia sense saber-ho tots tres sopant :)

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Imprimir etiquetas APLI en PDF desde PHP