Tothom sap aprofitar bé les noves tecnologies? Un camping en algun lloc de la Vall de Camprodon

Quan vius episodis relacionats amb les noves tecnologies que t'afecten directament, moltes vegades pateixes d'impotència al veure que per culpa d'alguns, la sabiduria no s'aprofita com s'hauria de fer i a sobre reps pals.

Avui us explicaré una història... increïble però certa i real.

dia 01/09/2009: Miro amb la meva dona un càmping a la Vall de Camprodon per passar el cap de setmana i alguns dies més, tranquil.lament amb les meves filles. Desconnectar ens anirà bé a tots abans de començar el col.legi i jo, a l'estiu, no he pogut fer vacances. Ens agrada un dels campings, tenen wifi (bé... això de desconnectar és relatiu), i a la web hi diu CLARAMENT RESERVES. Fem click, per accedir al formulari... llegim l'avís legal, estem d'acord i entrem les dades que aniran a parar al càmping. Esperem la contesta que aquell dia no va arribar per fer unes minivacances ben merescudes. Esperem amb candeletes el mail de respota :)

dia 02/09/2009: Rebo al migdia un mail dient exactament el següent:

--------

Bon dia,
En resposta a la vostra petició d'allotjament en un dels nostres mòduls del x al x de setembre, els confirmem la nostra disponibilitat, la nostra tarifa és de xx euros per nit.
En cas de confirmar-nos la reserva demanem una paga i senyal de la meitat de l'import.
Atentament,
Recepció: XXXXXXXX (persona que envia el mail)
----- Original Message -----
From: Camping que vaig reservar
To: info@camping que vaig reservar.algo
Sent: Wednesday, September 02, 2009 12:13 AM
Subject: RESERVES des de www.webdelcampingquevaigreservar.com

RESERVES des de www.webdelcampingquevaigreservar.com

Data enviament : 02-09-2009 00:13:34

Nom : Rafael
Cognoms : Martín Soto
Poblacio : Torroella de Montgrí
Telefon : xxxxxxxx
E-mail : info@inatica.com
Data d'arribada : xx/09/2009
Data de sortida : xx/09/2009
Num persones : 4
Animal domestic : No
Tipus Allotjament 1 : Mòbil-homes
Comentaris :
Idioma : Català

--------


Vaja... veig que hi ha places, però... no em faciliten ni compte corrent, ni que és obligatori trucar-los per telèfon, ni .... vaja... res de res... decideixo retornar el correu electrònic demanant el compte corrent per fer la transferència (correu signat digitalment per què sàpiguen que sóc jo realment qui ho escriu). En el correu diu el següent:

-----
Molt bé. Necessitaríem un número de compte per a poder-vos fer la paga i senyal.

Gràcies.
-----

Durant el dia... no rebo cap resposta.

dia 03/09/2009: Durant el matí tampoc rebo cap resposta, per tant, a la tarda miro de trucar-los... em surt una noia. Li explico la situació i em diu que a la seva central de reserves, només disposen del número de compte del càmping on estan ara (un altre càmping de Camprodón). I que truqui el dia següent per que em facilitin el número de compte del càmping on realment he fet la meva reserva... Bé... ho accepto i espero.

dia 04/09/2009: Tinc un dia d'emergències i no puc trucar al matí. Tot i així no rebo cap resposta del mail que vaig enviar. Truco ara a la tarda... No em troben a la seva base de dades. Em diuen que no he fet cap reserva. Els hi explico la història i em diuen que tot està ple, però que a més, no poden fer cap reserva per mail.

?¿?¿??¿

Ostres, tu... m'he quedat sense reserva!!!!!

1) A la web hi ha un apartat exclusiu de RESERVES (no diu res ni de PRE-reserves, ni que s'ha de trucar ni res de res... he buscat per tota la web algun missatge que digués que les reserves es fan exclusivament per telèfon, però no he trobat absolutament res).
2) Tot i el punt 1, Vaig trucar per fer la reserva per telèfon, i no van poder atendre'm, em van dir que truqués al dia següent, que és el que he fet.
3) He trucat al dia següent i ja no queden bungalows per a reservar... si en vull haig d'anar a la gamma alta (12 persones quan només en som 4).
4) Què faig? tinc el mail signat digitalment (en teoria un mail signat digitalment va a missa, però tot i així, jo sense reserva). Aquest sitema que tenen no és efectiu (ni tan sols útil.... de què els hi serveix tenir això a la web???), per tant... m'emprenyo amb mi mateix per culpa de les noves tecnologies mal aplicades i els hi dic que no m'interessa, que em busco un altre càmping. Penjo el telèfon.

Total... que acabo de trucar a un altre càmping d'una altra zona de Girona (tot per telèfon per què ha de ser immediat... estem arribant al cap de setmana), he reservat per telèfon i ja està....

I ara em sorgeixen vàries preguntes que molts de vosaltres sempre teniu però que jo mai hagués posat en dubte degut a la meva feina:

Tant difícil és fer les coses bé? De què serveixen els mails signats digitalment (de veritat serveixen per algo? un dia us explicaré la meva lluita contra els certificats ditigals... flipareu!!!)? Per què no responen als mails? Per què no et faciliten de bones a primeres les dades que necessites? Per què a la web posen reserves i després et diuen que no pots reservar per la web (i a sobre, t'ho diuen per telèfon, per què a la web no hi ha cap ressenya de que no es pot reservar per la web)? i torno a dir, que és el més important de tot, .... Per què és tan difícil fer les coses bé????

Vaja... que començo bé les vacances!!!!!

Comentarios

Càndid ha dicho que…
Potser posant el nom del càmping, que tampoc no és tan greu, la gent començaria a espavilar una mica. No és qüestió de noves tecnologies, sinó de formalitat i professionalitat. Si fessin reserves amb senyals de fum, potser tampoc no te'n podries fiar...
Rafael Martín ha dicho que…
Tampoc cal dir el pecador, però crec que mètodes així són els que demostren que encara hi ha gent que fa desconfiar al comprador mitjançant internet (i amb raó). Si tots aquests negocis fossin 100% legals, ficarien els avisos legals corresponents a la web, condicions de compra, etc... cosa que aquesta vegada (per molt conegut que fos el càmping), no ha fet.

Tenir un negoci a Internet no varia de tenir un negoci físic... hem de fer cumplir les mateixes normes, i tot comprador té els mateixos drets que si compra físicament, i si no, que no es fiquin a Internet de mig amagat i problema resolt.
Pieter ha dicho que…
Això desgraciadament es un problema molt comú.

Tinc molts de clients i proveïdors que tenen correu electrònic, web, etc. i per molt que envies ni s'ho miren.

Inclús alguns que tinc fitxats els hi envies un email i una simple resposta de si o no, agafen el telefon per contestar-te.

.. i després tot el que son els que no deixaran mai el fax de costat, que t'imprimeixen una web i te l'envien per fax!!

Peró que una empresa del sector turístic, on tenim una gran demanda de gent de l'estranger, es vital tenir presencia i actuació a traves de Internet.Tampoc crec que sigui tant difícil per una persona que estigui a recepció tenir el correu obert i contestar, o escalonar els correus (Al final son ells qui perden negoci, qualitat i eficàcia).
Pieter ha dicho que…
Afegeixo al meu post anterior això:

Acabo de rebre resposta d'un correu que vaig enviar a una empresa de informàtica, el correu el vaig enviar el 1/10/2008 i acabo de rebre ara la resposta, 7/9/2009!! Quasi un any!! Amb aquesta agilitat i en una empresa de informàtica la tecnologia ja haurà caducat!!
Rafael Martín ha dicho que…
Jajaja, sol passar.

Bé... no t'havia moderat els missatges per què per culpa d'aquests, he estat en un càmping fora de la Vall de Camprodón i, a sobre, sense zona wifi, i passo d'introduir usuaris i passwords en els MS Windows k tenen al bar, amb 1€ 15 minuts.

La putada de tot plegat, és que al dia següent, vaig acabar agafant el telèfon per reservar i tot i així no va haver-hi maneres. Denigrant, la veritat.

Bé... al menys arribo amb les piles recarregades :)

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.