Toca reinstal.lar Windows

Avui ha tocat reinstal.lar Windows... Per què? Doncs per què cada x temps em veig obligat a fer-ho. El sistema es torna inestable, va lent, ....

És un bon moment per replantejar-te coses, i creieu-me... han estat uns dies molt durs per a mi.

Defensor del programari lliure, encara em veig obligat a utilitzar software de Microsoft, i com que l'ordinador de treball em va lent per utilitzar el sistema virtual per instal.lar un Linux i una màquina windows virtual, no he pogut fer realitat un dels meus somnis... passar-me al 100% al programari lliure, ja que necessito d'algun software que només corre en Windows i no funciona amb Linux, ni tan sols amb el Wine. També penso que també hem d'aprofitar el que tenim i bé, de moment, ho faré d'aquesta manera.

Tot i així, he pres mesures importants per utilitzar tan aviat com pugui, només programari lliure. El traspàs es farà paulatinament:

  • He deixat una partició per windows i una altra per Linux
  • He instal.lat tot el que he pogut sobre el windows, amb llicència GPL o semblants.
  • El software Instal.lat: Openoffice.org (no cal presentació... gran paquet ofimàtic... fa molts anys que ja no utilitzo l'office de Microsoft), Avgfree (antivirus obligatori, clar. L'opció ha estat aquesta per una recomanació important fa temps i per un bon consell pels meus clients que jo vaig recomanar en el seu moment), Pigdin (m'oblido ja del Live Messenger i dels seus problemes de comunicació i dels problemes d'enviament de fitxers que ell detectava com a 'perillossos' i no deixava traspassar als meus clients. A més, ara tinc el meu compte de gmail i de hotmail amb el mateix programa), freedownloadmanager (abans utilitzava getright, però he preferit utilitzar un de programari lliure. Ja us explicaré), Infrarecorder (abans utilitzava el Nero i anava molt bé, però era software privatiu), TotalCommander (és un software que sempre utilitzo i que, encara que sigui privatiu, la seva instal.lació és gratuïta i sense limitacions. Només apareix un missatge per si el vols comprar, cada vegada que obres el software, però ho trobo molt bó), VLC (Video Lan Client... software perfecte per veure qualsevol vídeo i sense instal.lar cap còdec. Imprescindible!!!), NX Client for Windows (per connectar-me a ordinadors remotament), putty (per fer exactament el mateix, connectar-me a ordinadors remotament, però amb mode text), Firefox 3 (un gran navegador), winamp (per reproduïr música, que encara que no sigui de codi lliure, és gratuït molt funcional i fa molts i molts anys que comaprteixo amb ell els arxius d'audio, la veritat, és un gran i optimitzat reproductor. Recordo que amb un pentium MMX a 166Mhz, amb prou feina es podia reproduïr un mp3, ja que l'ordinador quedava tant saturat que al escoltar-lo es tallava moltes vegades... això amb el winamp mai passava.), scribus (per a realitzar els butlletins), Inkscape (semblant al corel draw però de codi obert), The Gimp (com el photoshop, per retocar les fotografies, canviar tamany, format, ...), arj (per comprimir/descomprimir fitxers), dia (per realitzar els gràfics de diagrames de fluxe), pdf995 (crea una impressora virtual... fa molts anys que l'utilitzo... és gratuït, però t'has de menjar alguns anuncis... si el pagues, llavors t'alliberen d'aquest contratemps, però val la pena), picasa (per publicar els àlbums a la web), skype (per a fer videoconfències i trucades ip. Fantàstic, ràpid i estable).
  • Algun repte serà provar algun programari GPL per substituïr el dreamweaver. Ja us explicaré a veure l'experiència.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
Vec que has posat el botó d'Inici en castellà... per mi al reinstal·lar el windows (encara que ara fa temps que no el faig servir) no hi pot faltar el pegat de traducció al català.

http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Paquet_d%27interf%C3%ADcie_en_catal%C3%A0_pel_Windows_XP

Bona llista.
Rafael Martín ha dicho que…
Hola Roger.

Tens tota la raó, i està molt bé que la gent ho sàpiga amb l'enllaç que ens has facilitat.

De totes maneres, com que la majoria dels meus clients no incorporen el pegat, moltes vegades haig de dir... ves aquí,... o ves allà, i no ens entenem per què jo dic una cosa i ells no la tenen, per això em veig obligat a 'aguantar' el XP en castellà i fer-ho més 'compatible' amb els meus clients.

De totes maneres, si es pot fer, és un pegat molt recomanable, i si en un futur la majoria dels meus cliens es passessin al XP català, estigues segur que jo també ho faré.

Cada instal.lació que faig amb Linux, la faig en català. en aquest cas, mai he tingut cap problema amb l'idioma, ja que ve per defecte en la instal.lació del software, cosa que no pasa amb Microsoft, i aquí és on està el problema del català amb l'XP.
Anónimo ha dicho que…
Un parell de coses:

- A Softcatalà (http://www.softcatala.org) es poden obtenir en català la majoria de programes que esmentes.

- Un parell d'alternatives lliures: 7-zip (compressor/descompressor http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:7-Zip) i el PDFCreator (http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:PDFCreator)

Sobre el substitut del Dreamweaver, hi ha el KompoZer (http://www.softcatala.org/wiki/KompoZer)
Anónimo ha dicho que…
Hola,
Només algunes recomanacions per a substituir part del programari lliure que encara empres:
* 7-Zip com a software per comprimir i descomprimir arxius
* PDFCreator com a impressora virtual de PDFs
* Ekiga o Wengophone per les trucades de VeuIP

Salutacions!
Rafael Martín ha dicho que…
Gràcies per les notes sobre aquests software:

7-Zip: Sóc partidari que mentre menys software instal.lat, millor. Com que tinc el winrar, instal.lat miraré d'anar tirant amb ell, ja que també descomprimeix gran varietat de tipus d'arxius, de totes maneres, fa temps que el vaig provar i la veritat és que també va molt bé.
* PDFCreator: És una alternativa perfectament vàlida. Jo encara no l'he utilitzat, però conec molta gent que si, i també m'ho recomanen.
* Ekiga o Wengophone: Aquests els he escoltat però encara no he tingut l'oportunitat d'utilitzar-los... el que passa és que normalment no utilitzo telefonia IP, des de que les trucades van incorporades amb la meva línia ADSL, sempre utilitzo el telèfon normal i corrent, però mai està de més tenir-los en ment... en algun moment segur que els utilitzaré.

Gràcies un altre cop.
Rafael Martín ha dicho que…
Hola Marc.

Jo també recomano softcatà (www.softcatala.org). La major part del software que instal.lo (Firefox, etc...), el descarrego des d'allà. A la jornada de programari lliure que vaig organitzar fa uns anys (http://jorandes.inatica.com), vaig tenir la sort de conèixer a en Toni Hermoso Pulido, que s'encarregava de la coordinació de la traducció del Firefox. Molt bona gent i sempre disposada a col.laborar i fer que el que faci falta per la llengua i el software. Softcatalà fa una gran feina i sempre m'agrada reconèixer aquest fet.

Sobre 7zip i pdfcreator és el que he dit abans... són completament correctes també.

Compozer l'he escoltat molt... Tinc ganes de provar-lo.... ja us diré el què.

Gràcies per l'aportació també.

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet