Google Chrome OS sobre Linux i Office Gratuït

He volgut escollir aquesta imatge per què el que vull que quedi clar és que s'ha d'apostar pel futur, i s'ha de tenir clar què és el que ens prepara el futur.

Google Chrome OS, finalment, funcionarà sobre GNU/Linux. La base serà un Linux i Google el que farà és generar un escriptori per fer funcionar el seu sistema operatiu. Fa anys que jo hi aposto pel Linux, però cal que sigui un gegant de la informàtica el que ho faci veure???? També diuen que serà Google el competidor de Linux, jo crec que no, que col.laborarà molt i ajudarà a implantar aquest sistema operatiu per tot el món i gràcies a ell aconseguirem que sigui un sistema operatiu realment competència a MS.

Microsoft no ha trigat a reaccionar. Oferirà una versió d'office en línia, i d'aquí el títol d'aquest post.

El cloud computing cada vegada serà més present.... tot està basat en internet i la gent només necessitarà d'un navegador o semblant. Les aplicacions vindràn donades pels proveïdors de software virtualment, o sigui, que si hi ha alguna modificació pel software, la propera vegada que ens conectem per utilitzar-lo, estarà incorporada aquesta actualització.

Les eines online, inclús les nostres dades emmagatzemades a Internet en lloc de fer-ho localment, és el que vaig pronosticar fa uns anys: El 12 de setembre del 2007 publicava un post parlant sobre el futur de la tecnologia. El vaig dedicar què apostes?

Tot i així, 10 anys abans, ja parlava sobre aquest tema al meu amic Guillem Alsina d'imatica.org, (ara està de vacances, però espero que, si llegeix el post, ell mateix us ho confirmi), però va quedar simplement en una conversa que vam tenir. Només ell i jo som els testimonis de la mateixa, però això demostra la visió de futur cap a l'any 1997 que tenia jo sobre Internet.

Amb això us vull dir que, imagineu-vos si en aquell moment, jo hagués decidit dedicar-m'hi a desenvolupar el cloud computing:
1) M'haguèssin pres per boig i hagués quedat totalment ignorat
2) Amb molt poques opcions, hagués pogut tirar endavant, però segurament ara seria famós i ric (o mig ric), però com sempre, falta o bé els diners per finançar els projectes, o el temps, o ambdós requisits alhora.

Moltes vegades la gent m'ho diu. Vas a anys lluny de les noves tecnologies, i això és així, però fer-ho també implica molts de riscos, a part de que pots quedar davant de la gent com un boig ;D

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet