Submarins nuclears equipats amb Windows XP.... Quina por!!!!

Ja m'imagino els missatges de pantalla... El software enviar_torpedo_numero_1.exe ha causat un error de protecció general... vols enviar des de les profunditats del mar l'informe a M$???? Mentre l'equip intenta solventar el problema, l'enemic que utilitza Linux per als seus submarins nuclears, vinga a disparar bombes, i vinga a disparar bombes, ... i vinga....

No és que m'agradi la guerra, tot el contrari, però és el que hi ha, ens agradi o no. Una mica d'humor sempre pot ajudar a millorar la percepció de la mateixa.

La qüestió és l'armada britànica ha decidit utilitzar un sistema operatiu comercial per abaratir costos dels seus submarins nuclears, però que és inestable... i si els entren un virus mentre estan en plena guerra?... no passa res... reinstal.lem, tornem a instal.lar programes i l'office pirata i 'arreando', no? Crec que és una mica perillós, però bé... allà ells. Diuen que els ajudarà a suportar nous reptes per als submarins i no ho poso en dubte, però podien haver pensat una mica a on s'estaven ficant, no??? (lògicament estic pensant en la sol.lució d'un Linux)

Il.lustració: Royal Navy, Gran Bretanya.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
Tu a favor de Linux i jo, sempre preparat, portant la contrària! Hahaha... bàsicament és per aportar reflexions.

Estic a favor del programari lliure i del codi obert, ep. Però no sé si estaria a favor d'una eina de guerra de la qual tot el món en conegués el codi. Seria com publicar a Internet el pin de la meva targeta de crèdit.

Una altra cosa és que hagin de dur Windows o no; això és, al final, qüestió de màrqueting. Però han de dur algun programari el codi del qual estigui protegit a pany i clau. Que, si té un bug, com a mínim sigui més difícil de detectar! :D
Rafael Martín ha dicho que…
Bones Miquel.

Tot comentari té cabuda si són coses lògiques, clar.

Doncs això que dius tens raó, però tot i així, penso que, encara que el codi estigui a la vista de tothom, resulta que tot i així crec que és més segur (que consti que fa molts d'anys jo pensava igual que tu). Si no, existirien milers de bugs i atacs contra els servidors Linux, ja que el codi tothom el veu, però no és així. Suposo que fins que surti un de molt gran i sonat, però, de moment, no n'ha sortit cap :)

Bé... el que em vinc a referir amb tot això és que seria una qüestió discutible i, lògicament, hi ha molts de punts de vista, i són perfectament vàlids i defensables.

Tot i així, a nivell personal, si jo tingués un submarí d'aquests, no em refiaria de posar-hi Windows, al igual que no ho he fet pels servidors de l'empresa... igual que dic en el títol... quina por!!!!

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet