Sobre temes de seguretat

Avui us parlaré del tema de la seguretat.

Un sistema operatiu (Windows, Linux, Mac o tamagotxi), ha de ser actualitzat periòdicament... per què? doncs per què tots aquests sistemes han estat creats gràcies a les ments humanes, però, aquestes ments privilegiades tampoc són perfecte, i comenten errades que són descobertes pels 'delincuents' de la xarxa i les intenten aprofitar per apoderar-se de l'ordinador, recaptar dades, etc...

Què passa si tinc un Windows pirata? doncs que si actualitzem el sistema, segurament, ens colaran una 'actualització' que fa que ens digui que realment és pirata, ens possa la pantalla negra, surt tota l'estona l'avís, al paquet ofimàtic també apareix, etc... un desastre i una mala imatge d'empresa si és que ho fem... solució? Comprar-lo.

Què passa si tinc un Linux pirata?... Apaaaaaa!!!!! això no existeix... tots són legals, jejeje i de gratix, però també l'haig d'actualitzar, que consti (tot i que s'ha de dir que existeixen distribucions de pagament que el que pagues és el suport que t'adjunten amb el paquet, per exemple).

Què passa quan actualitzem un sistema operatiu? Tenim millores, estem més protegits? Doncs realment si, però també correm el risc de que algo que ens funcionava, ens deixi de funcionar. Això m'ho he trobat moltes vegades (o al contrari, coses que no funcionaven, ara em fucnionen). Però és un risc que crec que hem d'assumir.

Els programes que tinc instal.lats també s'han d'actualitzar? Doncs si... com per exemple el Firefox, que properament farà que tot ell sigui més ràpid, l'openoffice, que amb l'última actualització per fi puc obrir els documents de Word 2007 que m'enviaven i que no podia obrir, etc...

ACTUALITZAT: Avui mateix, naciodigital.cat parlaven sobre el nou i segon service pack del Vista.

Sobre tot, tingueu sempre copies de seguretat. Ara mateix estic fent del servidor de Madrid mitjançant un linux... vaja... mentre estic acabant d'escriure el post, ja ha acabat de fer-les.

Les Còpies de seguretat del Servidor de Madrid:

Aprofito el post per explicar-vos el funcionament de les còpies de seguretat que utilitzo actualment pel servidor que tinc instla.lat a Madrid juntament amb en Jordi Camps.

El servidor funciona amb un Raid-1, el que vol dir que si un dels discs durs de l'ordinador casca, continua fucnionant l'altre sense cap parada de sistema, a l'espera d'instal.lar un altre disc dur nou i mentre el sistema funciona un altre cop, es torna a realitzar la còpia exacta.

Les còpies remotes es realitzen diàriament des de Madrid cap a Torroella, via ADSL, de manera encriptada i en uns 10 minuts ja tinc tot el servidor copiat. Actualment té uns 5 Gb, que encara és poc, però amb 20Gb poca diferència de temps pot haver-hi. Imagineu-vos la potència de l'eina de còpia.

El servidor de Torroella, cada setmana guarda una còpia de la setmana anterior, i cada mes realitza una còpia del mes anterior, així ens assegurem 3 còpies (la diària, una setmanal i una mensual).

Cada dia s'actualitza tot el contingut d'aquestes còpies contra un altre disc dur per tenir una còpia exacta.

Sempre s'ha d'esperar no haver d'utilitzar mai aquestes còpies, però no està mai de més tenir-les.

I quant m'ha costat tot aquest software de còpies de seguretat tant potent? 0€. El que us dic... amb Linux teniu tots els problemes solventats.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet