Quan saps que has de dir que no

Que poc que ha faltat!!!

Porto setmanes lluitant amb un sistema d'un client... Tant el client com jo, volem que el seu sistema mantingui un servidor Linux, però ens havíem trobat amb diferents entrebancs. L'aplicació base del seu software a mida està realitzada amb Windows i amb un sistema local, funcionava amb el nostre servidor de fitxers Linux. Els problemes han vingut quan l'empresa ha crescut i havien de connectar-se des de fora:

Hem intentat utilitzar diferents mètodes:

  • Virtualització de sistemes windows sobre el Linux. Resultat: era molt lent.
  • Connexió VPN. El software a mida treballa sobre bases de dades planes o bé sobre SQL Server de MS. La segona opció descartada, si no, hauríem d'instal.lar un Windows Server amb un SQL SERVER amb totes les seves llicències i tot és Microsoft. La primera opció també ha estat inútil... era molt lent.
  • Em vaig reunir amb l'empresa propietària del soft, per intentar emular amb el wine l'aplicació de l'empresa... Els hi dono les gràcies pel seu oferiment i per estar sempre oberts a aquesta investigació. En un primer moment, tot semblava funcionar, però quan es va utilitzar en producció, em vaig trobar diferents problemes:
  1. La connexió remota via Sistema virtualitzat era lenta, per tant, vaig utilitzar el sistema 'Terminal Server' sobre Linux Free-NX. Una passada de ràpid, estable i segur!!!!! Va funcionar.
  2. Diferents usuaris no poden emular sobre el mateix fitxer... vaig crear diferents executables per a diferents usuaris, i va funcionar.
  3. Diverses parts del programa necessitaven OCX que no s'havien instal.lat correctament... vaig buscar la manera de solventar-lo, com copiar tot el directori d'un windows que estava funcionant sobre el directori de sistema del WINE. Va funcionar.
  4. Sistema d'impressores remotes... sobre l'empresa de destí, tenen una impressora en xarxa que vaig obrir cap al router i des del Linux, vaig connectar aquesta impressora remotament. Va funcionar.
  5. Sistema de compartiment de fitxers.... Localment treballaven amb documents d'Office, i vaig comprovar que fossin compatibles amb OpenOffice.org. En principi ho eren, i remotament havien d'utilitzar l'Openoffice.org, però va funcionar.
  6. Havien d'enviar els fitxers als clients... La idea era configurar els usuaris remots amb el Thunderbird i poder enviar des dels sistemes virtuals remots els fitxers. Va funcionar.
  7. Després de lluitar sobre tots els problemes anteriors i trobar sol.lucions, arribo a l'oficina principal, content i engrescat, posant fi a l'objectiu d'utilitzar el seu software localment i remotament amb seguretat i estabilitat, però no tot són flors i violes. Després de tot aquest temps, el gerent de l'empresa, utilitza un botó que... sorpresa!!! enllaça l'aplicació amb el Word per crear els pressupostos, i clar, al Linux,... NO HI HA WORD!!!! L'aplicació va petar... jo vaig aconsseguir instal.lar l'office i fer-lo funcionar independentment de l'aplicació seva, però creieu-me, que no hi ha possibilitat de connectar totes dues coses. Sempre peta. Per tant, em rendeixo. Poso punt i final a tot aquest camí ple de problemes i els hi instal.laré un Windows 2003 Terminal Server. Una sol.lució que tant el client com jo sabem que portarà altre tipus de problemes, però al menys tot serà sobre tota la plataforma i no tindré tots aquests problemes de configuració.
Tant el client com jo, volíem intentar utilitzar el Linux, però ha arribat un punt que has de saber dir que no, i en aquest cas ha estat així. Dono gràcies a l'empresa per la seva paciència i per apostar per aquest tipus de software, tot i que després de tant lluitar, no ens ha portat enlloc, i ell m'ho deia.... És una Merda... sempre hem de recórrer a ells.

El primer de tot que has de demostrar al client és la teva professionalitat, i sapiguent que en aquest cas amb Linux no ho aconseguirem, els hi has de proposar la sol.lució adient, que en aquest cas és Windows. No els hi sortiria a compte pagar tot un software fet a mida i nou per a ells, que es pogués instal.lar al Linux.

Què els hi quedarà??? un software que els hi funcionarà respecte a compatibilitat del sistema, però inestable, insegur, exposat als virus i atacs, havent-lo de reiniciar cada 2 x 3, .... en fi... ja ho sabeu tots els que utilitzeu (i utilitzem) windows, no? Però bé... Tota experiència és bona, i has de saber quan has de dir que no.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet