Resum del SIMO i viatge a Madrid 2007

Per començar dir-vos que no vaig prendre cap fotografia del recinte del SIMO. Era massa pesat haver d'anar carregat amb la càmera fotogràfica tota l'estona i intentar estar per la feina a la vegada. Prou pes portava a sobre amb la publicitat que tothom et vol entregar i que esperes llençar a la primera paperera que trobes, guardant només la que interessa, però us he preparat un reportatge fotogràfic de la visita per Madrid, amb fotografies que vaig prendre el dijous per un recorregut turístic per la ciutat.

Abans de res, dir-vos que el viatge força malament... només arribar a Barcelona, veig a gent passejant a munt i a vall darrera d'uns 'guies', amb la mà aixecada que portaven un cartell amb el destí escrit a la cartolina, guiant a la gent fins als autobusos per fer els transbords tan criticats últimament. Jo vaig anar cap a la cafeteria, per prendre algo abans de marxar. Quan sortia de la cafeteria (faltaven 15 minuts per la sortida del tren), veig un noi d'aquests que passa per davant meu, seguit d'una multitud, amb un cartell que deia... Madrid. Os3!!!! però si és el meu!!! (jo pensava que només passava això a rodalies). Vaig preguntar i resulta que, exactament, era el meu tren... em vaig sumar a la cua de la gent, en direcció a les vies 1 i 2. Tot obert per les obres. Suposava que ens portava cap a una d'aquestes vies que estaven en obres, però no... ens van fer sortir a fora i agafar un bus. Vaja... com les notícies de la tele, però aquesta vegada l'afectat era jo.

El conductor de l'autobús gairebé va tenir un accident quan no veia la cua de cotxes que havia parat pocs metres davant nostre. Quin ensurt... va frenar de cop i a l'últim moment, però va poder control.lar el bus. Ens portava cap a Tarragona, on allà vam agafar l'AVE, però li va costar arribar, ja que era de fora i no es coneixia la zona (tot i que portava navegador GPS, però no el va utilitzar). Per cert... molt maca (però potser desagradable a uns ulls ecològics) la imatge de la indústria petroquímica de Tarragona. Una ciutat dintre d'una ciutat. Il.luminada per milers de bombetes, xemeneies enormes expulsant fum (és una imatge maca, però negativa), d'altres xemeneies cremant gasos amb impressionants flamarades, ... Tot un espectacle per a una persona que no està acostumada a veure coses per l'estil.

A l'AVE, ja més relaxats del viatge en bus, em vaig trobar amb en Gabino Diego, el gran actor que participa a la pel.lícula Torrente, entre d'altres (vaja... a mi m'agraden aquest tipus de pel.lícules d'humor espanyol, com també "El Milagro de P.tinto", etc... Reconec, però, que és un humor especial). En Gabino és la foto que veieu en portada amb mi. Al menys, a partir d'aquí, se'm va alegrar el viatge. Sempre he desitjat fer un viatge i trobar-me algun conegut o famós al tren, l'avió, etc... Aquest somni es va produir dimarts a la nit. La màxima seria trobar-te a en Joaquin Sabina i sortir de 'juerga' tots dos, pagant ell, clar, que per això guanya el que guanya.

Finalment, vam arribar a Atocha i allà (40 minuts més tard del previst), amb el metro, cap a l'hotel, just la línia 1, la que avui ha tingut l'accident... precisament és la línia que vàries vegades he agafat a Madrid durant aquests dies. Jo, la veritat, notava que parava molta estona comparant les altres línies de Madrid. Inclús, moltes vegades es quedava la màquina parada al mig del túnel per un semàfor vermell. La meva ment pensava... 'mira que si ara arriba la següent màquina i ens dóna pel darrera' (precisament el que ha passat aquesta matinada, que just que m'ha anat, no?). Finalment a l'hotel, em vaig poder relaxar... vaig pagar al comptat... no els hi funcionava la línia de telèfon ni l'ADSL... comencem bé les noves tecnologies a Madrid.

Al dia següent, després d'esmorzar, em vaig dirigir cap al SIMO en metro (és molt més fàcil moure't pel metro de Madrid que per BCN, crec). Allà vaig agafar un envoltori de plàstic per cubrir la tarja que em vaig imprimir a Girona i que el SIMO em va enviar per mail (això si que són noves tecnologies).

Les novetats són les que potser heu escoltat per televisió. Hp aposta pel reciclatge i es podia veure una impressora feta amb blat de moro, per exemple.

Microsoft, aquest any, s'ha conformat amb un stand gran, però no ha fet un pavelló complert com l'any passat. Hi havia les nenes del msn disfressades intentant vendre els seus productes. Una d'elles em volia vendre informació del paquet ofimàtic Microsoft Office, i li vaig dir que jo utilitzava l'openoffice.org.... es va quedar igual... no sabia de què li estava parlant... bé, ho vaig deixar aquí i vaig continuar la visita.

L'apartat Web 2.0 estava buit, no vaig veure cap presentació, per tant, no us puc opinar al respecte, tot i que se sap que Sun Microsistems, ha apostat per aquest apartat en lloc de muntar el seu propi stand. Sembla ser que moltes empreses comencen a apostar per aquest sector. La resta del SIMO és força semblant a les edicions passades. Hi havia temes de mobilitat (telèfons, portàtils, WIFI, però això no són novetats), sistema d'identificació dactilar, RFID, etc.. Les empreses de software, les mateixes de sempre, Spamina, nod32, Panda antivirus, etc... Respecte al software lliure, un petit stand, però poca coseta. Asterix, que és la plataforma Linux per muntar centraletes basades en codi lliure, tenia un stand força gran. Taiwan també tenia un petit espai, amb productes directes del país asiàtic. Alguna cosa d'aquests proveïdors em va fer gràcia... si continuo el contacte amb ells ja us avisaré.

A les 16:00h. ja tenia la visita del SIMO 2007 feta, així que vaig tornar a agafar el metro cap a l'hotel i descansar.

El dia següent el vaig aprofitar per visitar Madrid i fer una mica de turista. Vaig trobar moltes curiositats. Podeu veure les fotos de tot això que us explico AQUÍ:
  • El ministeri té locals dedicats exclusivament a les víctimes del terrorisme.
  • Afinsa estava també present al mig del carrer. No em vaig poder resistir a fotografiar l'edifici.
  • L'edifici de l'audiència de Madrid, està custodiat per càmeres AXIS, com la que ofereix les imatges de la webcam del Club Nàutic Estartit.
  • A la 'Plaza de Colon', existeix una bandera enorme d'Espanya que gairebé no es mou i no es veu.
  • Vaig trobar un vehicle d'aquests de nens petits, que van a pedals, aparcat al costat d'una zona blava... i amb Tiquet de zona blava!!!!
  • Un anunci publicitari original... el de l'hamburguesa.
  • A la 'Puerta del Sol' existeix un lloc on compren Or, però d'una manera exagerada... mireu quants de cartells, segur que no passa per alt.
  • A la 'Puerta del Sol', vaig fer la fotografia precisament així... just amb el Sol al darrera.
  • L'entrada del metro de 'La Puerta del Sol', on ha passat l'accident d'aquesta matinada.
  • Existeix un helicòpter amb una càmera sobrevolant Madrid tot el dia (i tota la nit també).
  • Vaig dinar a 'La Plaza Mayor', un lloc històric i misteriós segons Iker Jiménez, on decapitaven 'als dolents' o els conduïen a la forca, fa molts anys, i, vigilant constantment l'entorn, podies localitzar dones d'ètnia gitana que sobreviuen robant als estrangers. Vaig tenir sort.
De sortida cap a Girona, a l'estació d'Atocha, vaig visitar el monument a les víctimes de l'11-M. Un silenci que es veu alterat únicament per l'entrada o la sortida de la gent, regna allà dintre, llegint les texts que es veuen a l'interior, amb alguna falta d'ortografia en algun text en català, encara que s'ha de reconèixer que jo tampoc sóc un expert de la llengua.

L'AVE ens tornava direcció cap a Tarragona per tornar a agafar el Bus cap a l'estació de Sants. A l'estació d'Atocha, abans de sortir amb l'AVE, vaig comprar una poma i una taronja que estaven embassades. Quan estava al tren d'alta velocitat, vaig obrir el paquet per menjar algo pel camí... sabeu d'on era originalment la poma??? mireu l'etiqueta.

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet