El futur d'internet es decideix

Legeixo al www.3cat24.cat/ que Catalunya contribueix amb recursos i investigadors a la recerca europea sobre el futur d'internet.

Jo sempre he reflexionat sobre el futur d'internet i us dono unes idees de què és el que crec jo que hauria de ser Internet:

1) Microsoft hauria de deixar d'acusar a la gent de pirates i començar a oferir un software mitjançant internet i basat en llicències. Si pagues, tens el software, si no pagues, no tens res, ja que tot el software propi prové des dels seus servidors i es controlen les llicències. No es poden copiar programes a altres màquines per què el software radica als seus servidors, no en els ordinadors clients.
2) Microsoft hauria de mirar pel programari lliure i participar en el tema en comptes de tancar-se ell mateix.
3) Necessitem xarxes ràpides. No té sentit que ens retallin la velocitat de pujada avui en dia. Abans es retallava per què internet es basava en la descàrrega d'informació. Avui radica en compartir (el tan famós web 2.0). Doncs llavors no només descarreguem, si no també enviem informació, per tant, necessitem pujar més informació. Aposto per una xarxa simètrica de fibra òptica.
4) Implantar realment fibra òptica per tot arreu. Crec que aquest punt deixarà molt que desitjar, ja que a Girona encara no està implantat.... imagineu-vos els anys i anys que passaran fins que s'implantin en els petits pobles... els ajuntaments haurien de col.laborar.
5) Utilitzar un sol compte d'Internet per a l'Internet fix i el mòbil. Encara que el mòbil vagi més lent, estic disposat a esperar una mica més. És important que quan vaig de viatge, pugui consultar els correus, etc... en el meu portàtil amb GNU/Linux i necessitaria connexió a Internet. M'he trobat moltes vegades que vaig a un hotel amb wifi i el wifi no tira... i acabo anant a un bar a connectar-me allà, fent la cervesa tranquil.lament i treballant.... vaja... potser aquest punt tampoc està tan malament com pensava, no?
6) Penseu que cada vegada s'oferiran més continguts mitjançant un servidor i pagues la llicència d'ús. Mentres paguis podràs accedir, quan no paguis, deixaràs d'accedir. S'ha acabat la pirateria.
7) Ahhhh i se m'havia oblidat.... Utilitzar un sol usuari i password per a totes les webs... Tots penseu el mateix.... segur.... a que amb això ho he encertat????

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet