Bill Gates ja no treballa a Microsoft

Bill Gates (el que veieu a la imatge extreta de la wikipedia), ha estat l'home més ric del món.

Amb aquest post intentaré fer un homenatge a a questa persona (si... encara que sigui partidari del programari lliure).

Tenir una empresa no resulta fàcil... has de treure productes al mercat que competeixen amb la resta, investigar, millorar, i, sobre tot, que aquests productes agradin als teus clients.

Això mateix és el que va fer en Bill Gates... crear un producte que era simplement un sistema operatiu senzill que funcionava en modo gràfic i amb ratolí. Això no existia en el mercat (o si... però no hi havia una decantació clara, com l'OS/2) i ell ho va saber aprofitar.

Recordo que per dissenyar qualsevol cosa s'utilitzava un software que es deia banner i funciona en MS-DOS (també producte de Microsoft). Era horrorós, i què m'en dieu del Word Perfect? amb aquelles plantilles situades a sobre del teclat per saber quina funció feia cada tecla?

Realment, Windows va ser una rebel·lió. Per fi es podia utilitzar tot el que necessitaves en modo gràfic i d'una manera natural.

per aquella època, jo estudiava a Montilivi MS-DOS, i reclamàvem Windows, però no... vam haver d'aprendre MS-DOS. Quan vaig acabar els estudis jo ja tenia la meva experiència amb Windows, per què m'havia comprat el meu primer ordinador i li vaig instal.lar el Windows 3.11. Una meravella amb el Corel 4... dissenys per fi professionals i sense necessitat del MS-DOS.

El Windows 3.11 no tenia tants de fallos com la resta dels seus posteriors germans, però clar... va quedar vell i es va haver de substituir per la resta, però, de mentre, els meus clients se sorprenien quan els hi venia software creat per mi mateix i funcionava sobre Windows. Els clients no sabien com agafar el ratolí, i volien tornar al teclat, com sempre. Al principi, vaig haver d'adaptar el software per què pogués ser utilitzat mitjançant el teclat i prescindir del ratolí... era època de traspàs, però estic molt content amb els resultats obtinguts.

Després va sortir l'office... fantàstic... crear texts, fulls de càlcul, etc... fàcilment.

El Windows 95 va ser tot un èxit gràcies al màrqueting, però tenia forces fallos... el 98 va arreglar el 95 i era molt més estable.

El Windows 2000 a nivell professional va ser un èxit també... encara és un dels que més s'utilitzen per la seva estabilitat (no dic seguretat per què s'ha deixat de mantenir fa molts anys i segurament té forats de seguretat, però el que busca el client no és la seguretat... això moltes vegades és sentit comú... el que busca és estabilitat).

Després d'això i d'algun fiasco, com el windows Me (Millenium), va arribar el XP. Fantàstic... al principi tenia fallos, però es va arreglar molt ràpid, no com el Vista, el seu germà gran, que encara hi desconfio.

Amb tot això, el que vull que enteneu és que gràcies a tot aquest software, hem pogut revolucionar el món de la informàtica... que si... que és un software propietari i que no sabem què fa i que tot va destinat a lucrar a aquesta companyia, però crec que s'ho ha guanyat, i que qui vulgui windows, que el pagui, qui no el vulgui, que utilitzi Linux i de gratis... així de senzill. Tothom és lliure de fer el que vulgui i de 'casar-se' també amb qui vulgui.

Ahir va ser l'últim dia de feina d'en Bill Gates. Ara es dedicarà a la seva fundació. En part l'envejo. M'agradaria treure al mercat un producte que fos un èxit i que el meu esforç es veiés recompensat amb aquest reconeixement, però crec que no m'agradaria mai arribar al nivell d'en Bill Gates. Tot i així crec que ha fet una gran feina dintre de la companyia (amb les seves penjades de sistema, escàndols, llicències, llicències i més llicències que has de comprar i tot el que vulgueu afegir), però ens ha arreglat molt la vida a tots nosaltres gràcies a poder sortir del MS-DOS.

Bona feina Bill... no et guardo cap rancor... que ho sàpigues... tot i així, si vols provar algun dia el Linux, m'ho dius i t'envio un Cd... no et caldrà gran màquina i t'oblidaràs del botó de reset i del CONTROL + ALT + SUPRIMIR que vas inventar, ok?

Comentarios

Artículos más populares

Clase en PHP para encender/apagar LED en Raspberry pi

Raspberry Pi. Encender/Apagar LED desde PHP. Acceso directo a los puertos GPIO ultrarápido.

Ja es poden veure els programes de 'REDES' de TVE2 per internet